THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Wednesday, July 1, 2009

Bintang atau Bualn

Di saat aku ingin menikmati keindahan malam,
aku memandang ke arah langit..
Ingin ku lihat bintang bergermalapan..
Tapi malang, tiada satu bintang pun yang ku lihat..
Aku hanya dapat melihat cahaya bulan yang menerangi suasana malamyang sunyi ini..
Di saat ini aku mula berfikir,
selama ini aku hanya mencari dan memuji bintang..
Sedangkan bulan yang sering menemani aku di waktu malam..
Begitu jugalah manusia ini kita hanya mencari dan memuji manusia lain..
Sedangkan Allah lah yang sering menemani kita di setiap waktu di mana sahaja kita berada..
Jadi ingatlah bahawa kita tidak perlu memuji dan mencari sesiapa pun di dlm dunia ini..
Tapi cari dan pujilah Allah S.W.T yang mencipta kita dan yang sentiasa berada di samping kita..

0 comments: