THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Friday, July 10, 2009

nostaljia kehidupan

Bagai mana harusku tolak

Catatan dan sejarah yg mewarnai kehidupan ini
Yg tlah termeterai sebelum kelahiran berlaku
Bermula dari satu titik utk sejuta cabang
Utk sebuah kehidupan yg bermakna serta padu..

Seketika waktu ini
Aku bergelut dgn seribu rasa yg mungkar
Sedar dari satu keinsafan yg unik
Kesedaran utk satu persoalan
Siapakah aku waktu ini
Utk apa aku di sini
Dan ke manakah aku selepas ini..

Persoalan yg agak payah pd penjawab
Yg sentiasa membelit di jiwaku
Yg sentiasa meniti dlm resahku
Pastinya aku sendiri yg terpenjara
Hanyut tanpa kemudi merentasi lautan kembara
Lemas dak janji yg tiada pernah dikotai..

Biar kiniku kenang masa lanpau
Walau secebis sebelum kematian kehidupan
Biar sesingkat ini cuma
Kukenal siapa aku sebenar
Moga warna kehidupan yg menerangi kehidupanku
Lebih bercahaya serta bermakna..

Sebelum maut menjemput aku pulang
Bersama kesempurnaan nostaljia kehidupan
Bagaimana penyair di padang pasir
Menembusi sudut-sudut sejarah silam
Semakin itu jauh sulit utk melarikan diri
Yg menembusi semakin sukar memenuhi ruang ini
Yg terlalai dek ingatanku
Kerap dtg menujah hati
Tika sepi menjamah rasa..

Bagi kunang2 berlega2
Di kamar sepi di segenap ruang rasa
Mencari ruang keadilan
Begitu jua bagaimana harusku tolak ku cari
Catatan yg silam silih bergantu dtg dan pergi
Utk suatu kematian yg paling aman......

0 comments: